2012. március 17., szombat

Mesi és a TRX



Azt hiszem körülbelül fél éve hallhattam erről a sporteszközról, valamilyen Cosmo kategóriájú újságban olvastam róla, pontosan nem emlékszem, nem is ez a lényeg.
Egy ideig nem foglalkoztam vele, aztán valahol a neten akadtam egy olyan cikkre, amiben arról írtak, hogy ez egy olyan eszköz, amivel az ember a saját testsúlyát dolgoztatja, és sérülések utáni rehabilitációra is kiváló. (Ezt írják az eszközről: A TRX egy hordozható, felfüggeszthető funkcionális tréning eszköz, mellyel erődet, egyensúly-érzékedet, hajlékonyságodat, valamint az úgynevezett core izmok stabilitását egyaránt fejleszteni tudod. A fittségi állapot nem számít, bárki elkezdheti.)
Na ez a két dolog nekem pont elég volt arra, hogy ellátogassak egy ilyen TRX edzésre. Régóta vannak problémák a térdemmel, így nehéz elmenni egy  "mezei" aerobik órára úgy, hogy a térdem ne kapjon fokozott terhelést. A spinning persze kiváló ilyen panaszokra, de nekem egy idő után nagyon monoton volt.

Sajnos a TRX még nem érhető el minden edzőteremben, hisz maga az eszköz igen drága, de nekem sikerült elcsípnem egy ilyen órát a 11.kerületben. Ha valaki ilyen TRX órára megy, általában csoportos órákkal találkozik, van egy szakképzett tréner, aki ditkálja a feladatokat, magát az eszközt pedig fel kell függeszteni egy gerendafélére, és onnan dolgozunk vele. Annyit érdemes tudni az eszköz történetéről, hogy az amerikai haditengerészet elit csapatától indult ki, akik minden lehetőség megragadtak, hogy edzenek. Azért nagyon kényelmes ez a „kötél”, hisz hordozható, egyaránt edzhetünk vele szabadban és zárt térben is. Persze ne gondoljuk azt, hogy otthon csak úgy nekiállunk, az önálló gyarkorláshoz vagy egy edzőtől, vagy kifejezetten otthoni célra gyártott videókból kell elsajátítanunk a  mozdulatokat.

Az én első edzésem igen érdekesen indult, hisz én voltam az egyetlen újonc a teremben, körülöttem csak pasi, szóval kicsit furcsán éreztem magam, de az edzést egy csaj tartotta, aki nagyon segítőkész volt. A videók, amiken keresztül próbáltam lelkileg felkészülni egy ilyen edzésre, kicsit könnyebbnek mutatták ezt a sportot, nem gondolná az ember (vagyis én biztosan nem), hogy ennyire nehéz a saját testsúlyunkkal edzeni.

Ha valaki garantált izomlázra, és szép, esztétikus izmokra (ne tévesszük össze a biztonsági őr kategóriással) vágyik annak bátran ajánlom. Engem az első alkalom utáni kínzó fájdalom sem tántorított el, és ellátogattam egy következő órára is.

Érdemes nézni a kuponvilág, bónuszbrigád, és ehhez hasonló oldalakat, én pont a héten jutottam hozzá egy ilyen akció keretében jutányos áron egy 5 alkalmas bérlethez.
Mindjárt itt a nyár, már most kezdjük el a felkészülést :P !

Mellékeltem nektek egy videót, remélem felkelti az érdeklődéseteket! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése